

Personvernerklæring
1. Innledning
Personvernet ditt er viktig for oss, og vi ønsker alltid å være åpne om hvordan vi behandler personopplysningene dine, slik at du skal føle deg trygg når du deler informasjon med oss. I denne personvernerklæringen finner du informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger.
Denne personvernerklæringen kan bli oppdatert, og du finner alltid den nyeste versjonen på denne siden.
2. Hvem er ansvarlig for dine personopplysninger
HBS-Nordic AB, org.nr. 556760-4409, (“HBS”, “vi”), er behandlingsansvarlig for personopplysningene du gir til oss.
Vi streber alltid etter å være så tydelige som mulig med hvordan vi behandler personopplysningene dine. Har du fortsatt spørsmål etter å ha lest denne erklæringen, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss!
Tel: 22 42 77 77
E-post: info@exuviance.no
3. Personopplysninger vi samler inn fra deg
Vi kan samle inn ulike typer personopplysninger i forbindelse med at du registrerer deg som kunde, bestiller produkter, bruker tjenestene våre, kontakter kundeservice, deltar på våre arrangementer, følger en affiliate-lenke fra en salong eller på annen måte er i kontakt med oss.
Eksempler på personopplysninger vi kan samle inn:
- Navn
- Kontaktopplysninger som e-postadresse og telefonnummer
- Personnummer ved kjøp
- Kjøpsinformasjon
- Korrespondanse knyttet til kundehenvendelser (f.eks. informasjon du gir til kundeservice)
4. Personopplysninger vi samler inn fra andre kilder
I tillegg til personopplysninger du selv gir oss, eller som vi samler inn basert på hvordan du bruker våre tjenester og produkter, kan vi samle inn informasjon fra andre kilder. Vi er aktive på sosiale medier som Instagram, Facebook, TikTok og LinkedIn. Der kan du kommunisere med oss via kommentarer eller meldinger, og du kan tagge våre merker eller bruke våre hashtags.
Hvis du tagger oss eller våre merker i et bilde eller deler informasjon på vår profil, samtykker du til at bildet eller informasjonen kan vises i vår profil i samsvar med praksis på den aktuelle plattformen. Hvis plattformen ikke tillater deg å fjerne innholdet selv, men vi har muligheten til det, vil vi fjerne det på forespørsel.
Hvis du sender oss en melding via sosiale medier, vil vi besvare den og lagre den i den aktuelle plattformen. Vi bruker ikke dine personopplysninger (som brukernavn, bilder eller meldingsinnhold) i andre systemer eller kanaler.
5. Hvorfor vi bruker personopplysningene dine og hvor lenge vi lagrer dem
Formål og rettslig grunnlag
Vi bruker personopplysningene dine til ulike formål. Nedenfor forklarer vi hvorfor, hvilke behandlinger det gjelder, og hvilket rettslig grunnlag vi støtter oss på.
Formål med behandlingen:
- For å kunne administrere din bestilling
- For å kunne markedsføre våre produkter og tjenester
- For å kunne gjennomføre og administrere deltakelse i arrangementer og eventuelle konkurranser
- For å kunne håndtere kundeservicehenvendelser
- For å oppfylle rettslige forpliktelser
- For å fastsette, forsvare eller gjøre gjeldende rettslige krav
- For å evaluere, utvikle og forbedre våre tjenester, produkter og systemer
- For å forhindre misbruk av tjenestene våre eller for å forebygge og etterforske lovbrudd mot selskapet
Lagring
Generelt lagrer vi opplysningene dine så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene vi samlet dem inn for. Opplysningene kan også lagres så lenge det kreves i henhold til gjeldende lovverk.
Med mindre du ber om noe annet, lagrer vi opplysningene dine i kunderegisteret vårt i tre år fra ditt siste kjøp. Fakturaer lagres i vårt økonomisystem i henhold til gjeldende regnskapslovgivning.
6. Når vi deler opplysninger med andre selskaper
Noen ganger trenger vi å dele dine personopplysninger med andre selskaper, for eksempel ved bruk av leverandører som hjelper oss med levering, betalingstjenester, IT-systemer eller lagring (skytjenester). Disse selskapene er databehandlere på våre vegne og kan bare behandle dine opplysninger i henhold til våre instrukser.
7. Overføring til tredjeland
Vi behandler personopplysningene dine kun innenfor EU/EØS. Vi overfører ikke personopplysninger til, eller behandler dem i, land utenfor EU/EØS med mindre det kan gjøres på en lovlig og sikker måte, og du informeres om dette.
8. Dine rettigheter
Rett til innsyn
Du har rett til å få innsyn i hvilke personopplysninger vi behandler om deg. Ved en slik forespørsel kan vi be deg oppgi ytterligere informasjon for å sikre at vi gir opplysningene til riktig person.
Rett til retting
Hvis vi har feilaktige eller utdaterte opplysninger om deg, kan du be oss rette disse.
Rett til sletting og begrensning
Du har rett til å be om at vi sletter eller begrenser behandlingen av dine personopplysninger, for eksempel hvis du mener vi behandler dem i strid med gjeldende regelverk.
Rett til å protestere mot behandling
Du har rett til å protestere mot vår behandling, for eksempel behandling basert på våre berettigede interesser. Vi kan ikke behandle personopplysningene dine for direkte markedsføring hvis du protesterer mot det.
Rett til å trekke tilbake samtykke
Har du gitt samtykke til en behandling, har du rett til når som helst å trekke dette tilbake. Vi vil da ikke bruke dine opplysninger til det aktuelle formålet videre. Vi kan likevel beholde tidligere innsamlede opplysninger så lenge det finnes annen rettslig grunn for dette.
Rett til dataportabilitet
Hvis behandlingen er basert på en avtale med deg, eller ditt samtykke, har du rett til å få utlevert dine opplysninger i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinlesbart format – og få dem overført til en annen behandlingsansvarlig.
Rett til å klage til tilsynsmyndighet
Hvis du mener at vi håndterer dine personopplysninger på en ulovlig måte, har du rett til å sende inn en klage til Datatilsynet.
Hvordan utøver jeg mine rettigheter?
Hvis du ønsker å benytte deg av noen av rettighetene dine, er du velkommen til å kontakte oss. Du når oss på info@exuviance.no eller 22 42 77 77.