Spørsmål og svar

Exuviance FAQ

Kan jeg bruke produkter med syrer hver dag?

Alle Exuviance-produktene er utviklet for å bygge opp huden og gjøre den mer motstandsdyktig. En del produkter inneholder syrer, andre ikke. Produktene med syrer som er ment for daglig bruk, er tilpasset nettopp dette. Mange av Exuviances produkter inneholder PHA, en type fruktsyrer som styrker hudbarrieren og ikke gir sensitivitet, og de kan med fordel brukes hver dag. Ved regelmessig bruk av produkter med AHA anbefaler vi å få personlig tilpassede råd for best resultat.

Jeg er veldig tørr og trenger et fett produkt. Hva skal jeg velge?

Kremene fra Exuviance er som oftest ikke oljebaserte. I stedet hjelper de huden med å dra nytte av de fuktbindende stoffene den har behov for. For en mer beskyttende sammensetning og en «fyldigere» følelse anbefaler vi Ultra Restorative Creme eller Total Correct HYDRATE.

Kan jeg bruke Exuviance-produktene om sommeren?

Ja, absolutt. Vi anbefaler alltid at du bruker solfaktor hver dag og nyter solen med fornuft. Dette er spesielt viktig hvis du bruker produkter med aktive ingredienser som AHA og retinol. Alle dagprodukter fra Exuviance, inneholder solfaktor, og ved behov kan du gjerne bruke Sheer Daily Protector SPF 50 i stedet for eller over din vanlige dagkrem. Vi anbefaler å unngå solen i noen dager eller opptil en uke etter AHA- eller retinolbehandling i salong.

Er Exuviance-produktene glutenfrie?

Exuviances produkter inneholder ikke gluten.

Må man bytte hudpleieserie av og til slik at huden ikke venner seg til den?

Det er en myte at huden «venner seg til» en bestemt type hudpleie slik at virkningen taper seg. Akkurat som resten av kroppen, har huden godt av å bli tilført enkelte typer stoffer daglig. Exuviance-produktene har ingredienser som huden har glede av hver dag. Hvis du opplever at «effekten» ikke er like god etter en stund, kan det bety at hudens tilstand har endret seg og at du bør oppdatere hudpleierutinen din. Huden vil tåle mer av for eksempel AHA-syre og retinol over tid, slik at du etter hvert kan bruke mer aktive produkter. Hudens behov kan også variere med årstidene, klimaet og alderen din. For å få vite hva akkurat din hud trenger, anbefaler vi at du spør en hudpleier om råd og veiledning.

Kan jeg bruke Exuviance når jeg er gravid og ammer?

Ja, men husk at huden kan bli mer følsom enn vanlig mens du er gravid og at du lettere kan få pigmentflekker. I tillegg er det noen stoffer gravide frarådes å bruke. Det gjør at du kanskje må forandre litt på hjemmerutinen og behandlingsprogrammet mens du er gravid, ved for eksempel å unngå altfor aktive stoffer og være ekstra nøye med å bruke solfaktor. Produkter og behandlinger med salisylsyre samt A-vitamin/retinol anbefales ikke under graviditet.

Kremen min «ruller». Hvorfor?

Noen kremer kan dessverre smuldre litt eller «rulle» på en del hudtyper. Det kan komme av for sjenerøs påføring, solfilteret eller den fuktighetsbevarende «filmen» som enkelte sammensetninger har, og er veldig individuelt. Vårt beste råd er å bruke mindre produkt og klappe det inn i huden. Noen ganger kan det hjelpe med et serum under.

Jeg har ekstremt følsom hud og reagerer lett. Er Exuviance virkelig noe for meg, eller er det for virksomt?

Exuviance er utviklet for å passe for alle hudtyper, også den mest følsomme. Produktene virker gjenoppbyggende og barrierestyrkende. Det finnes noen produkter med mer aktive ingredienser som f.eks. AHA og retinol for dem som ønsker og trenger det, men de aller fleste produktene i sortimentet har faktisk milde ingredienser, som f.eks. PHA, som ikke irriterer huden i det hele tatt, men derimot gir huden mer motstandskraft. Alle kan finne en hudpleierutine med Exuviance-produkter som passer for dem.

Kan jeg blande Exuviance-produktene med produkter fra andre merker?

Når det gjelder hudpleie med aktive ingredienser, anbefaler vi å bruke en rutine fra samme merke for å sikre at produktene fungerer godt sammen og at huden ikke over- eller feilbehandles. Hvis du vil kombinere produkter fra forskjellige merker, er det viktig å passe på at det ikke blir for mye av hver enkelt aktive ingrediens (f.eks. retinol, AHA eller BHA) når du bruker produktene sammen, og at trinnene i rutinen passer optimalt sammen.

Er produktene fra Exuviance testet på dyr?

Dyreforsøk med hudpleie og ingredienser til hudpleie har vært forbudt i henhold EUs lovgivning siden 2013. Exuviance har aldri utført dyreforsøk eller gjort tester på dyr. Alle produkttester er gjort på frivillige mennesker eller ved hjelp av in vitro-modeller. NeoStrata Company, Inc., som står bak Exuviance, bruker bare ingredienser fra virksomheter som følger loven.

Hvorfor finnes ikke Exuviance Professional lenger?

Høsten 2024 ble Exuviance Professional slått sammen med sitt andre hudpleiemerke, og det innebærer at Exuviance Professional ikke lenger finnes som et eget varemerke. Produktsortimentet, som nå går under navnet Exuviance, tilbyr fremdeles mange av favorittene dine, men med nytt navn og utseende. Unike Exuviance-behandlinger vil ikke lenger være tilgjengelige i salong. For profesjonelle hudpleiebehandlinger anbefaler vi i stedet vårt søstermerke NEOSTRATA, som inneholder mange lignende ingredienser og er et perfekt supplement til Exuviances produkter for hjemmebruk.

Kan emballasjen gjenvinnes?

Ja, de aller fleste forpakningene kan gjenvinnes og bør kildesorteres i samsvar med reglene som gjelder der du bor.


Returer

Hvordan reklamerer jeg på en vare?

Reklamasjon av feil produkt skal gjøres så snart feilen på produktet oppdages og det kan anses som feil eller ikke-funksjonelt for tiltenkt formål. Eventuelle feil på en vare skal meddeles kundeservice snarest eller så snart feilen burde ha blitt oppdaget og innen rimelig tid. Les mer om reklamasjoner i kjøpsvilkårene våre.


Bestillinger

Hvordan kansellerer jeg en bestilling?

Hvis du vil slette/endre en gjennomført bestilling, må du kontakte kundeservice umiddelbart på telefon 22 42 77 77 (åpent hverdager kl. 8.30–17.00).

Frakt

Hvordan sporer jeg pakken min?

Når vi sender bestillingen din som postpakke, får du en egen e-post fra Postnord med kollinummer og sporingsinformasjon. Hvis forsendelsen går som brev, spores den ikke, men registreres først når den er levert i postkassen din eller hos nærmeste utleveringssted. Da vil du vanligvis få en SMS fra Postnord eller en hentelapp i postkassen.